חזון העצמות היבשות – יחזקאל ל”ז
א. יש המפרשים עצמות כעצמות ממש, אחרים כמטאפורה. מהו הנימוק לכל אחד מהפירושים? אלה האומרים שהעצמות הן עצמות ממש, מסתמכים על הסגנון החי מאוד שבו
א. יש המפרשים עצמות כעצמות ממש, אחרים כמטאפורה. מהו הנימוק לכל אחד מהפירושים? אלה האומרים שהעצמות הן עצמות ממש, מסתמכים על הסגנון החי מאוד שבו
ירידת בני ישראל למצרים מבוא בעבודה זו יופיע מידע על ההגירה – מהי? מדוע היא נגרמת? מושגים הקשורים לנושא הגירה, ודוגמא לתנועת הגירה עכשווית. יופיע
דיני רצח בחוק התנכי, חוקי-חיטים וחוקי המזרח. לפי בראשית,שמות,במדבר וחוקי חיטים דיני רצח בראשית ט’ 5-7: חיי האדם הם ערך עליון ומקודש, גם אם
סיכום על ספר עמוס, פרקים א' עד ה' המתאר את משמעות כל פסוק עמוס א-ב: הפורענות והחטאים של העמים וישראל. תוכן עיקרי: זוהי נבואה שמתחילה
ירידת בני ישראל למצרים מבוא בעבודה זו יופיע מידע על ההגירה – מהי? מדוע היא נגרמת? מושגים הקשורים לנושא הגירה, ודוגמא לתנועת הגירה
הכנה למבחן בתנ”ך: א. בראשית ,פרק ד’ : הפסקה הראשונה: לידם של קין והבל: “והאדם ידע את חוה אשתו ותהר ותלד את קין ותאמר קניתי
דוד המלך (דוד בן ישי)- האיש והאגדה דוד בן ישי בא משבט יהודה הגדול ומוצאו של דוד היה מהעיר בית לחם ליד ירושלים. דוד נולד
מלכת יהודה בתו של עומרי מלך ישראל “ושם אמו עתליה בת עומרי מלך ישראל” מל”ב ח’ 26.או ביתם של אחאב ואיזבל “…וכאשר עשו בית אחאב
בראשית מבוא ספר בראשית הוא האחרון שעלה על הכתב. תפקידו לתת תשובות קיומיות. בספר מופיעות כפיליות, ומכך ברור שהוא אסופה. בראשית: בעיה, משום שלא יודעים
דברים מבוא ספר דברים שייך למשנה תורה (משנה מלשון שונה – חוזר או ש.נ.נ. מלשון שינון, או משני (תת). מחבר ספר דברים חזר על חוקי
מבוא איוב בנוי בצורה של סיפור מסגרת, כאשר פרקים א’, ב’ ו-מ”ב 7 -סוף הם המסגרת. פרשנים משערים שסיפור המסגרת נכתב הרבה לפני ה- “אמצע”.
פרק א: 1. כורש הכריז את הכרזתו בשנת 538 לפנה”ס. בהכרזת כורש נאמרו הדברים הבאים: א) כל כיבושיו של כורש באו מידי ה’. ב) ה’
מבוא עזרא ממשיך את דברי הימים ב’ ל”ו. בספר מתוארת המשך ההיסטוריה שבאה לאחר דברי הימים. בעוד שספר דברי הימים מתרכז בהיסטוריה עד חורבן בית
. מבוא (מדוע לומדים את פרשת גדעון?) יש ללמוד את פרשת גדעון משום שהיא מסמלת מס’ דברים: 1. גדולת ה’ – אלוהים שליט עולם ומלואו
מבוא חגי מסמל את תקופת שיבת ציון, אחרי תקופת ישעיהו ב’ ולפני זכריה. לנבואת חגי יש מספר מאפיינים: מסירה בלשון ויכוח (עם המאזינים).
קורות ירמיהו הנביא בימי יאשיהו המלך כחמישים ושמונה שנים לפני חורבן בית ראשון, נולד ירמיהו בעיר הכוהנים, ענתות. כנראה שבימי ילדותו ונעוריו למד תורה מאביו
דמותו של ירמיה ירמיה הוא בן למשפחת כוהנים שחיה בענתות. יום אחד התגלה אליו ה’ וסיפר לו שייעודו מלידתו הוא להיות נביא, ולכן הוא אינו
מבוא הנביא הוא צינור מקשר בין העם לה’, בעוד שהכהן נמצא מחוץ לטבלה. מבחינת היררכיה שלטונית הנביא מקשר בין העם והמלך לה’, ומצד שני מקשר
ירמיה הוא בן למשפחת כהנים שחיה בענתות. יום אחד התגלה אליו ה’ וסיפר לו שיעודו מלידתו הוא להיות נביא, ולכן הוא אינו יכול לדחות את
פרק יא 1. חטאי שלמה ונשותיו הרבות (1-8). מתואר ששלמה אהב נשים רבות אך שאת בת פרעה במיוחד. מדגישים דווקא אותה משום שאלו היו כביכול
ספר מלכים , מבנה , מגמתו ומקורותיו. תשובות 1)כדי להוכיח שספר מלכים חובר בגלות בבל ,לא לפני שנת 561 לפה”ס דינור מביא מספר ראיות והן:
מבנה הפרק פס’ תאור 1 – 3 רקע לסיפור – תאור קצר על בניו של שמואל 4 – 5 דרישת העם למניעת מלך בישראל 6
מבוא שמשון,איש שבט דן המתואר בספר שופטים כאחרון שופטי ישראל. למעשי הגבורה שלו מוקדשים פרקים יג-טז. הסיפור הראשון בעלילות שמשון מוסבר על הקדשתו ולידתו ועל
. שלמה בנה את בית המקדש “הוא החדש השני למלך שלמה על ישראל,ויבן הבית ליהוה” 2. חוכמת שלמה “ונתת לעבדך לב שמע לשפט את עמך
ב 4-5 – דיני מבער בפסוק 4 מדובר על חבלה כלשהי שנעשית ע”י שור – נזקי שן ועין. בפסוק 5 מדובר על דיני שריפה. החוק
תקופת השופטים מבחינה דתית המצב הדתי בעם ישראל בתקופת השופטים היה מעורער למדי – בלשון המעטה. העם איבד כל נאמנות ואמונה יציבה ב-ה’. בכל סיפור
קיצורו של הסיפור המקראי ותכליתיותו סיפורי נתחברו כדי ללמד מוסר השכל ודרכי חיים.לכל סיפור תכליות חינוכיות ולימודיות משלו.לסיפור המקראי סגולות ספרותיות ואומנותיות. התכליתיות של הסיפור
שאלה 1 א) לדעת המתנקשים, שלטונו של גדליה לא היה לגיטימי משתי סיבות: סיבה ראשונה- גדליה לא היה מנצר המלוכה- מלך לא חוקי. סיבה שנייה-גדליה
מבוא ספר תהילים נכלל בין ספרי החכמה בתורה , והם הספרים שבהם הגות פילוסופית. 3, או יותר, המילים הראשונות במזמור נקראים כותרת. הן נראות כלא
עזרא 1. פירוש הביטוי ” לכלות דבר ה’”. לכלות= נגמר, הסתיים. דבר ה’ מפי ירמיה= דבר ה’ אשר נאמר ע”י נבואותיו של ירמיה. ירמיה ניבא
© 1996-2023 כל הזכויות שמורות | עוצב ע”י אפרת כרמי | הוקם ע”י נמרוד סימבה כרמי